[kkf] Mer kunnskapsløs saus fra Myhre (Re: 11. sept.: follow the money )

Karsten Johansen johakars at online.no
Sat Sep 11 13:04:05 CEST 2010

At 11:07 11.09.2010, Karsten Johansen wrote:

>Jeg tror vel det er fler enn jeg, som forlengst
>har gått mer enn lei av f.eks. Olav Østrems
>og Guri Kulås' evige romanføljetonger om sin
>romanlesning og "litteratur""forståelse" osv.,
>heri opptatt - som vanlig (og dermed "normalt")
>er blant denne typen journalister overalt i små og småborgerlige
>land - det som helt åpenbart ligner hyppige
>tekstreklamer for vennekretsens produkter.

Og idag følger så Sørheim og Lillebø opp med
tekstreklame for Sira Myhres kunnskapsløse og late neoliberalistiske
sladderhets mot klimavitenskapen. Enda en person
som har tjent seg opp på ml-bevegelsens og det
øvrige partisektvesenets utnyttelse av
en rekke mennesker, og nå takker de av dem som
ble klokere og voksne ved å håne dem fra bokpermene sine. Verden har sett mer
enn nok av denslags "politikere", det flommer av
dem overalt fra Stalin og Blair til Palin og Jensen. Myhres forsøk på å bli den
norske venstresidens Sarah Palin/Siv Jensen bør
gjennomskues. Han sjøl kan begynne med å studere sin bevegelses forhold til
Stalin og lignende og f.eks. Stalins hets mot den
biologiske vitenskapen, og så sammenligne dette med sitt eget og øvrige
antivitenskapeliges nåtidige hets mot
vitenskapelige resultater som ikke passer deres luksusdrømmer.

Nok er nok, jeg vil ikke finansiere disse folkas
sjølreklamerende piss. Jeg gir heretter abonnementspengene
til et bedre formål, et som gavner arbeidet for å
redde stumpene av menneskehetens livsbetingelser.

De fornuftige folka i Klassekampen må ta seg
sammen, vise vilje til valg ved å bryte med den liberalistiske
"kultur"fiffen i Oschlo. Den vilje til makt som
Sihra Myhre står for, er som Brecht sa om Sosialdemokratenes
solidaritetsbegrep: "Det er grisens solidaritet
med slaktekniven". Myhres "vilje til makt" (et uttrykk som jo
karakteristisk nok stammer fra nazismens
inkubasjonsfase i Tyskland) er lik menneskenenes "vilje" til å
la seg overkjøre av spekulantenes og
finansmafiaens amokløp i framskrittstroens illusoriske tjeneste.

<http://www.information.dk/244353>

"Men er fremskridtstroen ikke svækket i dag?

»Jo, ikke nær så mange mennesker tror på det i dag. Kampen for og
troen på fremskridtet er i dag drevet mere af angst end af
overbevisning, og derfor bliver den udtrykt endnu mere insisterende.
Troen på fremskridtet har ændret sig fra at være Vestens kokain til at
blive Vestens Prozac.«"

Vh. KJ.