[kkf] "Nytt" (Re: Mer kunnskapsløs saus fra Myhre)

Karsten Johansen johakars at online.no
Sun Sep 12 13:48:13 CEST 2010

<http://www.guardian.co.uk/commentisfree/cartoon/2010/sep/10/steve-bell-george-osborne-cuts-benefits>

Karikaturen portretterer fint mediaturets
forventninger til alle ikke-liberaltotalitære politikere
og i det hele tatt til alle som er utpekt til
syndebukker og kjettere, "apere" osv. som skal på bålet eller
på annen måte fordrives til den liberale verdens
helvete. Og den portretterer dessuten de
moderne utgavene av Moskvaprosessenes angerfulle
Stalintro som bekjenner sine synder
for Stalins tribunal, f.eks. Navarsete osv. nå,
eller SV-ledelsen når den "forhandler".

Denne rapport fra den danske utkanten etter
kommunalreformen der viser oss liberalstalinismens
utgave av den sovjettiske statskapitalismens
politikk i områder med befolkning som skulle straffes
kollektivt. Her realiseres Dagbladets
stalinistiske overskrift "Bøndene må vekk":

"Den der ager i udkanten får sig en forskrækkelse. Det er ikke
Udkantsdanmark; det er borte-har-taget-Danmark. Lars Løkke
gennemhøvlede reformen på rekordtid. Det lød så fint. Små enheder til
store enheder - bedre kvalitet for færre penge og mindre personale.

Enhver idiot kan sige sig selv - og kan nu også se det - at mindre
ikke kan blive mere, og kvalitet ikke opnås ved nedskæringer. Ikke i
anden forstand end at det bortskårne ifølge sagens natur ikke mere kan
bedømmes.

Alle de lokale funktioner røg sig en tur: politi, domstole,
forvaltninger af enhver art, posthuset, domhuset, skolen, etc., alt
det der skaber menneskelige nære samfund, hvor borgeren kan føle sig i
pagt med øvrighed og forvaltning. Væk med det. Så forsvandt
biblioteket, slagteren, grønthandleren, det meste af
eksistensgrundlaget og kulturen. Kun bageren holdt stand med baglokale
og brune stole og borde til kaffe og blødt brød, eftersom byens lille
hotel og bodega for længst var bukket under for en trøstesløs
pizza-snask med lunkne pølser.

Nu ligger disse halvtomme byer og bymæssige bebyggelser med døde
butiksvinduer, forfaldne huse, huller i asfalten og vemodigt affald i
alle krogene og venter på at krepere helt. Om føje år bankes
motorvejen forbi tomheden som en streng mellem kulturnedsparede
fortabte miljøer."

<http://www.information.dk/244375>

Noe lignende vil man kunne finne i Detroit eller deler av England, Tibet osv.

Det dette avslører er hva den storkapitalistiske elitens prosjekt egentlig er:
det er "Die Endlösung der Menschenfrage" - avviklingen av menneskearten og dens
levende naturlige omgivelser og grunnlag (f.eks.
villaks, breer, levelige værforhold
og rent vann) til fordel for deres pengeformuer og sadistiske nytelsessyke.

Vh. KJ.